Košarica
Izbornik

Frankfurt – grad kao nijedan drugi (powered by Croatia Airlines)

Ne malo puta dogodilo mi se, kad bih nekome oduševljena prepričavala kako mi je bilo prekrasno u Frankfurtu (a bila sam u njemu više puta) da je osoba kojoj sam to pričala zafrknula nosom i rekla nešto u stilu da što u tom dosadnom i tranzitnom gradu ima lijepoga. Očito ta osoba tamo nikada nije bila, jer Frankfurt je grad kao niti jedan drugi.

U to sam se uvjerila i ovoga puta, prije samo nekoliko dana. Frankfurt je šaroliki grad  s uglovima i rubovima, grad s karakterom.  U njemu žive  mnoge nacije i kulture. Često će ti se netko obratiti s "ti", što u Njemačkoj nije baš uobičajeno. Frankfurt je baš jedan pravi multi-kulti grad. U mnogim dućanima i restoranima rade Afrikanci, Kinezi ili Arapi. Na ulici možete čuti sve jezike svijeta, možete kušati sve kuhinje svijeta, a opet se osjećati da ste u Njemačkoj. Frankfurt ima tu svoju disciplinu, urednost i posloženost. U ovom gradu ćete proširiti horizonte i upravo ta raznolikost čini grad toliko vrijednim.

I ovoga sam puta Frankfurt posjetila u listopadu. Mjesec u kojem pada lišće je mjesec knjige i najvećeg (i najvažnijeg) sajma knjiga na svijetu – kultne "Frankfurter Buchmesse". Zahvaljujući susretljivosti domaće avio kompanije CroatiaAirlines (https://www.croatiaairlines.com/)koja mi je ovaj puta kao najpraćenijoj knjiškoj blogerici "darovala" dvije povratne avionske karte, odluka o putovanju je brzo donesena.  Kako je Frankfurt najbolje povezani europski grad sa Zagrebom nije bilo upitno koje dane ćemo letjeti. Sve dane je Zagreb s Frankfurtom povezan čak pet puta. Odabrali smo letjeti u srijedu rano ujutro i sletjeli smo točno na minutu na frankfurtski aerodrom, već u 9 sati. Pohvaljujem točnost avio-kompanije. Nema veće sreće nego kad ti na putu sve ide kao po špagi. Aerodrom je povezan s centrom grada na najbolji mogući način – sa S-bahnom. Svakih 10 minuta ide vlak s aerodroma u centar grada. Kada smo izašli iz podzemne, odmah smo imali i tramvajsku stanicu s koje smo 11-icom stigli u hotel.

Ovoga puta sam uzela sobu u poznatom i raširenom hotel/hostelskom lancu A&O u kvartu Ostende.

Hotel je nov, otvoren prije nekoliko dana. Izgleda fantastično i pruža pravu ugodu. Sobe su manje, ali je zato kupaonica prostrana, a lobby hotela oduševljava. Ima dovoljno velikih stolova za rad, sofa za odmor, mekanih fotelja za čitanje i odmaranje. Na sve strane su televizori, stolni nogomet, a doručak je baš obilan i ukusan. Cijena sobe s doručkom po osobi bila je 100 eura, što je za centar Frankfurta i sezonu sajmova jako dobra cijena. Povezanost hotela i grada je odlična. 11 –ica nas je vozila do samog centra, a mogli smo i pješice prošetati – za to nam je trebalo nekih 20 minuta uz rijeku Mainu. Ono što me oduševilo je da je Frankfurt odlično transportno umrežen. Stalno nešto prometuje - ili podzemna, ili tramvaj, ili bus. Gdje god želiš doći brzo ćeš doći, a potrebe za taksijem nema. Primijetila sam u gradu puno bicikala tako da je po tome sličan Amsterdamu ili Kopenhagenu.

Vrijeme nas je itekako poslužilo. Nisu nam trebale ni jakne.

Sva je tri dana bilo sunce, plavo nebo i neka posebna mirnoća u zraku. Gdje god smo sjeli ili šetali grijalo nas je ugodno bablje sunce. Sjedili smo vani, ispijali kavu na lijepim terasama, a posebno me se dojmila Roof top terasa – Sky Lounge  na vrhu robne kuće Kaufhof. Od tamo se nismo dali maknuti par sati. Fotkali smo super prizore zalaske sunca, popili čašu vina i pojeli superfinu pizzu.

Drugi dan boravka uputila sam se na najvažniji sajam knjiga na svijetu. Tamo sam odlučila provesti cijeli dan. Jer, ruku na srce, drugačije i ne ide. Toliko izdavača, toliko knjiga, toliko noviteta, ideja, zemalja da ti pamet stane. I od tamo se pruža prekrasan pogled na okolne nebodere i poslovni dio Frankfurta. Danje bio ispunjen do kraja. Onako kako to jedan knjiški moljac može samo poželjeti.

Što biste još trebali vidjeti i posjetiti ako odlučite provesti par dana u Frankfurtu, jer on je zaista idealna City break destinacija.

Romer

Zaštitni znak Frankfurta. Više od 600 godina je ovaj markantni trg središnja turistička atrakcija, a centralna i najelegantnija zgrada u crvenkastom tonu je u službi vijećnice grada.

Goethe Haus

U ovoj kući rođen je 1749. Johann Wolfgang Goethe. Originalna kuća je nekoliko puta uništavana. Sada stoji ponosno i prekrasno je obnovljena i u njoj zaista možete vizualizirati Goetheov bogat život.

Željezni most

Jedno od najatraktivnijih i najšarmantnijih građevina u Frankfurtu na Maini. Sagrađen je davne 1869., potpuno uništen za vrijeme Drugog svjetskog rata, ali opet originalno obnovljen. S njega se pruža prekrasan pogled na rijeku Mainu, ali i na poslovni centar kojeg uspoređuju s Manhattanom i zovu ga Mainhatten.

Kleinmarkthalle

Zatvorena, šarmantna i odlično opskrbljena tržnica u kojoj nema čega nema. Obavezno posjetite i probajte što god se probati da. Mi smo uživali u orašastim plodovima, u voću i pravom indijskom mango soku. Da smo mogli ostati dulje sigurno bismo dobili par kilograma.

Hugendubel knjižara u centru Frankfurta

Jeste li znali da u Njemačkoj godišnji promet knjiga iznosi oko 15 milijardi eura, a da na "Hugendubel/Weltbild" i "Thaliu" otpada skoro 15 posto? U Njemačkoj postoji zakon o regulaciji cijena koji knjižarama zabranjuje da prodaju knjige s popustom. Bila sam jedino malo razočarana činjenicom da se na sajmu knjiga  ništa ne može kupiti. Glad za novim naslovima sam ipak utažila u frankfurtskoj kultnoj knjižari u centru grada koja se prostire na četiri kata a na minus 1 je lijepa kafeterija u kojoj se mogu prelistavati knjige uz kavu do iznemoglosti  – HUGENDUBEL  – https://www.hugendubel.de/de/branch?branchId=9804

Uostalom, o Frankfurtu je sve rekao Orhan Pamuk: "Postoji nešto u Frankfurtu što podsjeća na džamiju, crkvu ili hram, nešto što poziva osobu da bude skromna. Poput velikih knjižnica koje sadrže sve knjige svijeta i odražavaju beskonačnost vremena i svemira, ovo obilje knjiga podsjeća nas da – iako podijeljeni po nacionalnosti, povijesti i jeziku – svi nalikujemo jedni drugima, dijelimo iste osjećaje i težnje."

Nakon što smo se dobro nasunčali, našetali, napapali fine hrane svih kuhinja svijeta (odlično smo jeli vjetnamsku večeru, havajsku večeru i dva puta marokanski brunch) mogli smo se treći dan našeg boravka uputiti prema aerodromu gdje smo let za Zagreb imali u 21 sat. I to je praktična ponuda jer cijeli taj dan možete ležerno iskoristiti za razgledavanje i uživanje s obzirom da na aerodrom trebate krenuti tek oko 18 sati. I ovaj puta je let za Zagreb bio na minutu točan. Hrane u avionu više nema, ali zato se nude fine domaće autohtone grickalice s maslinovim uljem i domaćim začinima. Dovoljno za prikratiti kratki let do kuće. Impresije? Sjajne. Frankfurt je ponovo i opet osvojio moje srce, a sajam... to je mjesto beskrajnih čuda i već znam na koje ću naslove pripaziti jer sam sigurna da će se o njima puno pisati i da ćemo ih svi čitati.