Odlične knjige o ženama i njihovim životnim pričama
"Žena stoji, kao kapija, na izlazu kao i na ulazu ovoga svijeta" rekao je Ivo Andrić. Ove tri knjige se u o ženama i dajem veliku preporuku za čitanje. U svima ćete uživati i puno toga spoznati.
Tri paralelna viđenja događanja jednog ljeta u Londonu u dijelu grada Witney's povremenim vraćanjem u prošlost. Riječ je o nesretnim ženama, razorenim brakovima, novoj partnerici koja nema nimalo grižnje savjesti što je razorila tuđi brak, alkoholizmu kao "načinu" krpanja bolne ljubavne rane, nesretnoj mladoj ženi koja ne radi i koja po cijele dane želi pronaći smisao dosadne i isprazne svakodnevice i na kraju, o nestanku i ubojstvu.
Priču pričaju tri žene – Rachel, Megan i Anne koje imaju mnogo toga zajedničkog i to je sve jasnije što se knjiga približava kraju. Životi su im povezani zahvaljujući jednom muškarcu, kako to u životu i biva. Rachel je, rekla bih, glavna pripovjedačica. Sve počinje njenim svakodnevnim "lažnim" odlascima na posao vlakom, od Ashburyja do središta Londona. Rachel je alkoholičarka i ostala je bez posla. To ne može priznati svojoj novoj stanodavki i prijateljici Cathy koja joj je ustupila jednu sobu u kući. Dok je u vlaku njene misli i pogledi su stalno upereni u Wintey gdje je nekada živjela u sretnom braku s Tomom u njihovoj prekrasnoj kući s vrtom koju je ona izabrala i namjestila s puno ljubavi. Vlak svakodnevno prolazi pokraj tog, nekad sretnog, ljubavnog gnijezda. Njenog sada već bivšeg muža Toma zavela je i preotela Anne, rodila mu kćerkicu i sada je Anne sretna stanovnica Rachelinog doma. Istovremeno, Anne se zbog toga nimalo loše ne osjeća što saznajemo kroz njenu priču. Čak naglašava da joj nedostaje biti ljubavnica, jer joj to tek u vezi s muškarcem donosi potrebnu čar: "Uživala sam u tome. Zapravo obožavala. Nikad se nisam osjećala krivom. Strašno napaljuje biti ljubavnica. To nema smisla poricati: ti si ta zbog koje on ne može ne prevariti suprugu, iako je voli. Toliko si neodoljiva." Rachel Toma i Anne često viđa kroz prozor vlaka i teško podnosi činjenicu da je sve izgubila i da je sada neka druga žena sretna s njenim voljenim mužem. Često ih zove na telefon i uznemiruje, čak ih tajno posjećuje ili stoji u njihovoj ulici i prati njihova kretanja. Rachel je prava "stalkerica", dok je Anne u strahu, ljuti se na Rachel i traži od Toma da bude energičniji i grublji u razrješavanju te neugodne situacije. Rachel sve više pije i ne sjeća se pojedinih događaja i trenutaka. Kroz noćne more i loše snove na trenutke joj se vraćaju bljeskovi stvarnosti. Osim u svoju nekadašnju kuću Rachel se zagledava i u kuću bračnog para Hipwell. Onu od Megan i Scotta (ona ih naziva Jess i Jason dok ne sazna prava imena). Priču nam priča i Megan, mlada i lijepa žena zapravo je, nesretna i frustrirana. To Rachel kroz gledanje iz vlaka ne primjećuje već idealizira taj ljepuškasti par i zamišlja ih sretnima, kao da time traži utjehu u svojem neprežaljenom gubitku ljubavi. Kroz pričanje tih triju mladih žena vidimo koliko su sve tri u potrazi za ljubavlju i sigurnosti a sve tri se osjećaju izdano i izigrano. No Megan jednog dana nestaje, a Rachel to saznaje iz novina i poveže ono što je vidjela i zamišljala. Sigurna je da je nepoznati muškarac koji je grlio Megan na njezinoj terasi mogući ubojica jer ona ih je vidjela. Želi to podijeliti s Meganinim mužem Scottom. Tako i ona postaje dio njihovog života koji je do tada promatrala iz vlaka. Scott to ne prihvaća baš najbolje. Postaje mu jasno da je njegova žena živjela dvostruki ako ne i trostruki život. Koliko zapravo znamo o našim partnerima i njihovim životima pitanje je koje se provlači kroz cijelu knjigu. Rachelina pijanstva sve su učestalija i žešća čime gubi na vjerodostojnosti i samopouzdanju, a ni sama više ne zna što je stvarno vidjela, što je propustila vidjeti a što je trebala vidjeti. Kraj me posebno šokirao. Ispostavlja se da su laž i lažni životi žena i muškaraca, ono čime ranjavaju jedni druge, ali i sami sebe, centralna tema ove napete knjige. Vrhunski triler prodajnim je brojkama u svijetu zasjenio čak i "Da Vincijev kod" i roman "Nestala", te je u samo tri mjeseca od izlaska prodan u gotovo dva milijuna primjeraka. Ljudi kao da vole mračne drame unutar četiri zida, kao da svi volimo zavirivati u tuđe živote, a s knjigama im je to jednostavno omogućeno. Paula Hawkins petnaest je godina radila kao novinarka prije nego se okušala u pisanju fikcije. Rođena i odrasla u Zimbabveu, Paula je 1989. preselila u London i danas živi tamo. "Djevojka u vlaku" njezin je prvi krimić.
2. Pravila nasljeđivanja
Bidwell Smith pokazuje kako vas žalovanje može promijeniti na najdublje i najneočekivanije načine. To je studija o gubitku i boli koju je napisala osoba što je tonula u najmračnije dubine očaja i usamljenosti no koja je uspjela isplivati na drugu stranu ojačana i osnažena iskustvom patnje. 'Ova je memoarska proza optimistično i inspirativno štivo, no to nije knjiga koju je preporučljivo čitati na javnom mjestu ako ste od onih kojima je neugodno rasplakati se pred nepoznatim ljudima. Čitajte je u privatnosti vlastitog doma, uz kutiju papirnatih maramica nadohvat ruke, a kad dovršite čitanje prvi će vam instinkt biti da nazovete svoje najbliže da biste im rekli koliko ih volite.' (O Magazine)
U svom bejrutskom stanu Aaliya Saleh živi sama, okružena mnoštvom knjiga. Bez boga, bez oca, bez djece, i razvedena, Aaliya za svoju porodicu predstavlja “privjesak bez kojeg se može“. Svake godine ona prevede na arapski po jednu knjigu koju pažljivo odabere, a zatim svoj prijevod pohrani u kutiju. Nitko nikad nije pročitao Aaliyino životno djelo: trideset i sedam prevedenih knjiga. Nakon što načuje da njezine susjede „tri vještice“, pričaju o njenoj bijeloj kosi, Aaliya će je slučajno obojiti u plavo. U ovom iznimno lijepom portretu jedne povučene žene koja proživljava krizu poznog životnog doba, čitaoci prate Aaliyine misli prepune digresija, koje lutaju između vizija prošlog i sadašnjeg Bejruta. Živopisna razmišljanja o književnosti, filozofiji i umjetnosti prožeta su sjećanjima na libanski građanski rat i Aaliyinu vlastitu turbulentnu prošlost. Dok se pokušava nositi s promjenama u svom ostarjelom tijelu i navalama spontanih emocija, Aaliya je prisiljena suočiti se s nezamislivom katastrofom koja bi mogla skrhati ono malo vremena što joj preostaje."